Fredericton Capital Region Tourism offers a Digital Readiness Professional Development Session on Tuesday, May 16
Industry partners are invited to register for a Digital Readiness Professional Development session hosted Tuesday, May 16 at the Delta Hotels by Marriott Fredericton. The event will feature two sessions. The first, A Beginner’s Roadmap to Digital Marketing presented by our Digital Media Specialist, Andie McDonald, with a second presentation Bob Dumouchel from New Brunswick Tourism, focused on Google Business.
The Sessions:
8:30 am - Networking
9:00 – 10:15 am - A Beginner’s Roadmap to Digital Marketing, Andie McDonald
There’s no denying the influence of social media and digital marketing in today’s tourism industry. This session will break down the platforms on social media, discuss metrics for success, review the impact of working with influencers and help you create impactful strategies to own your online presence.
10:15 am – Break
10:30 – 11: 45 am - Google Business, Bob Dumouchel
Google Business Profile is a free and easy-to-use tool for businesses and organizations to manage their online presence across Google, including Search and Maps. Small and medium businesses aiming for success need to include optimizing their Google business listing in their business plans. Bob Dumouchel will walk you through how to claim your business listing and get verified.
This workshop is primarily aimed at those who have not claimed their Google Business Listing. Those who have claimed their listing but are unsure on how to proceed afterwards will gain good insights from this workshop as well.
11:45 am – Wrap up & Next Steps
Registration in advance is require. Please email to confirm your spot.
Tourisme Fredericton et région de la capitale offrira une séance de perfectionnement professionnel sur la préparation au numérique le mardi 16 mai
Les partenaires du secteur touristique sont invités à s’inscrire à une séance de perfectionnement professionnel sur la préparation au numérique qui aura lieu le mardi 16 mai au Delta Hotels by Marriott Fredericton. La journée sera divisée en deux volets. La première, intitulée « A Beginner’s Roadmap to Digital Marketing » (feuille de route du débutant en marketing numérique), sera présentée par notre spécialiste des médias numériques, Andie McDonald; la seconde, consacrée à Google Entreprise, sera animée par Bob Dumouchel, de Tourisme Nouveau-Brunswick.
Le programme :
8 h 30 – Réseautage
9 h à 10 h 15 – « A Beginner’s Roadmap to Digital Marketing », Andie McDonald
Les médias sociaux et le marketing numérique exercent une influence indéniable sur le secteur touristique. La séance présentera les différentes plateformes à connaître, abordera les indicateurs de succès, examinera l’impact de la collaboration avec les influenceurs et, finalement, proposera quelques trucs pour créer des stratégies percutantes pour se démarquer en ligne.
10 h 15 – Pause
10 h 30 à 11 h 45 – « Google Business », Bob Dumouchel
Gratuit, simple d’utilisation, l’outil Profil d’entreprise de Google aide les entreprises et les organisations à gérer leur présence en ligne sur Google, y compris dans le moteur de recherche et dans Maps. Les petites et moyennes entreprises qui veulent s’assurer de réussir doivent inclure l’optimisation de leur fiche Google dans leur plan d’affaires. Bob Dumouchel vous expliquera comment demander l’inscription de votre entreprise et obtenir une vérification.
Cet atelier s’adresse principalement à ceux qui n’ont pas encore de fiche Google Entreprise. Toutefois, les personnes qui en ont une, mais qui ne savent pas trop quoi faire par la suite, tireront aussi profit de cet atelier.
11 h 45 – Synthèse et prochaines étapes
À noter que la préinscription est obligatoire. Merci de nous envoyer un courriel pour confirmer votre place.